Meme Estetiği

Meme Asimetrisi

Meme asimetrisi, meme görünümünü eşit olmamasından kaynaklı sorunları estetik cerrahi ile farklı teknikler ile çözmek mümkündür.

Çoğu kadında meme asimetrisi genel vücut görünümünü bozar ve sutyen seçimini etkiler.

Vücudumuzda simetrik bulunan bölgeler arasında genellikle farklılıklar olur. Meme asimetrisi de iki göğüs arasında olan farklı boyut, şekil kısaca farklı görünümlerde olmasından kaynaklanır. Göğüsler kadınların dış görünümünü tamamlayan ve özgüven açısından en çok beklenti içinde oldukları, cinsiyete özgü önemli organdır. Erkeklerden farklı olarak dolgun ve belirgin şekilde büyümüş olan göğüsler her kadında farklı görünümde olabilmektedir. Genetik ve fiziksel özellikler meme büyüklüğü, şekli, sarkıklığı gibi konularda etki edebilmekte ve değişkenlik göstermektedir. Özellikle gelişimsel problemler ve genetik, meme şeklimizi ve simetrisini belirleyen en önemli etkendir. Genç yaşlarda her ne kadar düzgün göğüs boyut ve şekline sahip olsanız da ilerleyen yaşlarda da bozukluklar ortaya çıkabilmektedir. Kadınlar genellikle normalden büyük veya küçük göğüs boyutu, meme sarkıklığı, meme asimetrisi, şekil bozuklukları gibi durumlarda meme estetiğine başvurmaktadır. Günümüzde çoğu kadının sıkça başvurduğu bu estetikler daha özgüvenli ve daha kadınsal hissetmelerini sağlamaktadır.

Asimetrik Meme Nedenleri Nedir?

Göğüslerde asimetri bozukluğunun yaşanmasını belli nedenleri bulunmaktadır. Bu nedenler;

• Tübüler yani keçi memesi olarak adlandırılan şekil bozukluğu,
  • Hamilelik sonrası tek taraflı sarkma veya büyüme,
  • Sık kilo alıp verme,
  • Omurga sorunları,
  • Göğüs kafesinde yer alan sorunlar,
  • Gelişimsel eksiklik nedeni ile tek taraflı meme gelişimi,
  • İlerleyen yaş ile birlikte deri ile birlikte göğüslerin de sarkması,
  • Travma veya cerrahi olarak .

Yukarıda yer alan nedenlerden dolayı kadınlarda meme asimetrisi görülebilir. Bu durum nadir de olsa doğuştan bir görüntü bozukluğu olarak da ortaya çıkabilmektedir. Simetrik iki organ arasında minimal farklılıklar olması normaldir. Fakat belirgin ve estetik olarak kötü bir görüntü var ise estetik müdahale önerilir.

Meme Asimetrisi Tedavi Öncesi Aşamalar Nelerdir?

Meme Estetiği yapılmadan önce hastanın belli aşamalardan geçmesi gerekir. Bu aşamalar;

• İlk olarak randevu günü doktor ile detaylı bir görüşme yapılmalıdır.
  • Görüşmede uzman cerrahınız meme asimetrisinin boyutunu, göğüslerde yer alan sorunları muayene ile belirler.
  • Sonrasında hastadan meme ultrasonu ve mamografi istenir. Bu tahlilleri isteme nedeni operasyonda sağlık açısından bir risk oluşmasını engellemek, herhangi bir hastalık var ise önce hastalığın tedavi edilmesini sağlamaktır. Kadınlarda 40 yaş üstünde meme kanseri riski olduğu için operasyon önce mutlaka mamografi çektirilmesi önerilir.
  • Hasta muayene edilirken sadece göğüsler değil, omuz ve göğüs kafesi genişliği de kontrol edilmelidir. Burada amaç asimetriye neden olan nedir sorusunun cevabını bulmaktır.
  • Hastanın psikolojik durumunun ve beklentilerinin operasyona uygun olması gerekir.
  • Operasyon gününden en az 3 gün öncesine kadar sigara ve kan sulandırıcı ilaç kullanımı bırakılmalıdır. Aksi takdirde operasyon sırasında ve iyileşme sürecinde sorunlar ortaya çıkabilir. Buda iyileşme sürecini uzatıp risklerin ortaya çıkmasına neden olabilir.
  • Operasyondan en az 8 saat öncesine kadar yeme-içme bırakılmalıdır. Ayrıca 3 saat öncesinden operasyonun yapılacağı hastaneye gelmeniz gerekmektedir.

Tüm bu aşamalar doğru bir şekilde geçtikten sonra hasta hem fiziksel hem de ruhsal olarak hazır ise meme asimetrisi estetiği yapılabilir.

Göğüs Asimetrisi Nasıl Tedavi Edilmektedir?

Meme asimetrisinde yapılan tedavi göğüslerin durumuna göre farklılık gösterir.

• Eğer tek bir göğüs diğerinden büyük yada sarkık ise şekli düzgün olan baz alınarak sorunlu göğüs düzeltilir.
  • İki göğüs arasında olan farklılıklarda tek taraflı meme büyültme-küçültme yada toparlama işlemi yapılır.
  • Eğer sarkma yok sadece boyut farkı var ise silikon ile sorunlu göğsün boyutu düzeltilir.
  • Memeye yağ enjeksiyonu ile meme asimetrisi giderilerek her iki meme eşit büyüklüğe getirilebilir.

Operasyonda her iki memeye gerekmedikçe müdahale edilmeyebilir. Sorunlu olan göğüs boyut, şekil olarak düzeltilip aynı görünüm elde edilir. Meme asimetrisinde genellikle bir göğüs diğerinden daha büyük ve daha sarkık durmaktadır. Eğer hasta sorunsuz memenin şeklinden memnun ise sorunlu memeye ona göre şekil verilir. Burada önemli olan kişinin istekleri ve beklentileri doğrultusunda cerrahiyi planlamak daha doğru olacaktır.

Meme Asimetrisi Sonrası İyileşme Süreci

Meme Asimetrisi Ameliyatı sonrası iyileşme sürecinin hızlı ve iyi geçmesi için doktorunuzun önerileri dikkate alınmalıdır. İyileşme süreci aşamalarını sıralayacak olursak;

• Hasta ameliyat sonrası ilk birkaç saat müşahede altında tutulur. Duruma göre gerekir ise bir gece hastanede kalabilir.
  • Hastaneden ayrıldıktan sonra iyileşme süreci başlar. Bu süreçte mutlaka doktorun önerdiği sutyeni düzenli olarak kullanmaya özen göstermelisiniz. Böylelikle şekil bozukluğu veya diğer sorunların ortaya çıkma riski engellenir.
  • İlk 3 gün duş almamanız dikişlerin iyileşmesi için önemlidir. 3.günden sonra duş alabilirsiniz.
  • Yaklaşık 1 hafta sonrasında doktor kontrolünde sargılar çıkarılıp pansuman yapılır.
  • İyileşme süreci boyunca ağır şeyler taşımak, spor yapmak, göğüs üzeri yatmak, sigara ve alkol kullanmak yasaktır. Bunları yapmanız şekil bozukluklarına neden olacağı gibi iyileşme sürecinde farklı sorunların ortaya çıkmasına da neden olacaktır.
  • Deniz ve havuza girmemeniz gerekir. Doktorunuza danışarak 4- 6. haftadan sonra deniz ve havuza girip yüzebilirsiniz.
  • İyileşme süreci sonrasında doğru sutyen boyutunu kullanmaya özen gösterin. Yanlış sutyen boyutlarını kullanmak göğüslerin sarkmasına, şekil bozukluklarına neden olmaktadır.
  • İlk 3 ay boyunca spor yapmamalısınız. 3 ay sonrasında hafif bir şekilde başlayarak spora geri dönebilirsiniz.
  • Operasyon sonrası günlük hayata dönüş ortalama 1 hafta kadardır.
  • İyileşme sürecinde doktorunuzun tavsiye ettiği ilaçlar dışında ilaç kullanmamaya özen gösterin. Ayrıca bu süreçte kan sulandırıcı ilaçlar içmekten de kaçınmalısınız.
  • İlk 10 gün sırtüstü veya yan şekilde uyumanız önerilir.

Meme Asimetrisi Operasyonu Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Göğüs asimetrisi düzeltme ameliyatı için yaş sınır nedir?

Operasyonda yaş sınırı çok ciddi durumlar olmadığı sürece 18’dir. 18 yaşına giren tüm kadınlarda herhangi bir sağlık riski yok ise meme estetiği operasyonları yapılabilmektedir.

Meme asimetrisi ameliyatı kalıcı mıdır?

Estetik operasyonların ömrü hastanın durumuna göre değişkenlik göstermektedir. Trafik kazaları, ciddi hastalıklar, fazla kilo alıp verme, iyileşme sürecini kötü geçirme gibi durumlar nedeniyle estetik ameliyatının ömrü kısalabilmektedir. Bu durumlar yüzünden tekrar asimetri riskinin ortaya çıkması da mümkündür.

Gebelikte meme asimetrisi estetiği yapılır mı?

Gebe kadınlarda herhangi bir estetik operasyonun yapılması riskli olduğu için meme estetiği de yapılmamaktadır.

Meme asimetrisi estetiği emzirmeyi engeller mi?

Gebelik sonrası ilk 6 aya kadar meme estetiği operasyonları yapılmamalıdır. Bebekler sütten kesilince meme asimetrisi operasyonu olabilirsiniz. Ancak yeni bir gebelik ve emzirme beklentiniz var ise bunu doktorunuz ile paylaşmalısınız. Estetik cerrahınız istekleriniz doğrultusunda sizin için en doğru tekniği uygulayacaktır.

Meme estetiğinden sonra göğüs ucunda his kaybı yaşanır mı?

Operasyon sonrasında his kaybı riski çok nadirde olsa bulunmaktadır. Eğer toparlama işlemi göğüs ucundan kesi atılarak yapılmış ise his kaybı riski olabilmektedir. Fakat his kaybı zamanla düzelmektedir.

Göğüs asimetrisi sorunu genetik midir?

Asimetri durumu genetik, çevresel faktörlerden dolayı ortaya çıkabilmektedir. Ailede daha önce herhangi bir kadında meme asimetrisi var ise siz de görülme riski bulunmaktadır. Genellikle gelişim sürecinde oluşur. Tek taraflı gelişim fazlalığından kaynaklanır. Genellikle cerrahi bir tedavi dışında çözümlenmez.

Meme estetiği sonrası normal hayata dönme süresi nedir?

Estetik operasyonlar sonrası normal hayata dönme süresi oldukça kısadır. Maksimum olarak 3-4 gün içerisinde normal hayata dönebilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken konu göğüslerinize darbe gelmesini önlemek, ağır ve yorucu hareketlerden kaçınmak, uyurken vücut şeklinize dikkat etmenizdir. Bunlara dikkat ettiğiniz sürece gündelik işlerinizi kolayca yapabilirsiniz.

Meme estetiğinin herhangi bir riski var mıdır?

Her operasyonun kendine ait riskleri vardır. Meme asimetrisi estetiği genellikle kolay tedavi edilen bir ameliyattır ancak cerrahinin genel risklerini taşır. Doktorunuza sorarak uygulanacak meme estetiği tekniğine göre risklerinizi değerlendirebilirsiniz.

Göğüs asimetrisi ameliyatı zor veya ağrılı bir ameliyat mıdır?

Operasyon genel anestezi  ile yapıldığı için operasyon sırasında hasta herhangi bir ağrı veya zorluk hissetmez. Fakat operasyon sonrasında az da olsa ağrı, sızı, morluk, kızarıklık gibi durumlar yaşanacaktır. Bu durumlar zamanla hafifleyip tamamen kaybolacaktır. Bu süreci daha konforlu geçirmek için doktorun verdiği talimatlar ve ağrı kesicileri kullanabilirsiniz.

Meme asimetrisi estetiği sonrası iz kalır mı?

Meme estetiği operasyonları sonrası az da olsa iz kalma riski bulunmaktadır. Fakat iz zamanla kaybolacaktır. İzin belli olması estetik operasyon sırasında kullanılan tekniğe bağlı olarak da değişkenlik gösterebilmektedir. Operasyonlar genellikle meme altı çizgisinden yapıldığı için ortaya çıkan iz çizgi ile birleşip doğal bir görünümde olacaktır. Ancak yağ enjeksiyonu ile meme asimetrisi giderilirse herhangi bir iz kalmayacaktır.

Meme Asimetrisi Estetiği Fiyatları Nedir?

Estetik operasyonlarda fiyat vermek doğru değildir. Operasyonun zorluk derecesi, hastanın durumu, doktor  bilgisi, kliniğin donanımı gibi konular fiyatı etkilemektedir. Bu nedenle fiyat konusunda doğru bilgiyi almak için mutlaka kliniğe gidip doktor ile görüşmeniz gerekir. Uzman doktor sorunun durumuna göre yapılacak işlemleri belirler. Yapılacak işlemlere göre en doğru fiyat bilgisi ortaya çıkacaktır. Estetiği yaptıracağınız uzman doktor ve kliniğin güvenilir olup olmadığını önceden mutlaka araştırmalısınız. Özellikle daha önce estetik yaptırmış kişilerin doktor ve klinik hakkındaki yorumları oldukça önemlidir. Bu yorumları okumanız karar vermenizi de kolaylaştıracaktır.

Meme asimetrisi operasyonu hakkında daha fazla bilgi almak için bize iletişim sayfamızda yer alan bilgilerden ulaşabilir kolayca randevu oluşturabilirsiniz. Randevu aldıktan sonra kliniğimizde yer alan çalışan ve uzmanlar meme asimetrisi estetiği hakkında aklınıza takılan tüm soruları cevaplayacaktır. Daha güzel ve estetik görünümde göğüslere kavuşmak, daha özgüvenli olmanız için sizlere estetiğin her alanında uzmanlarımız ile hizmet veriyoruz. Ayrıca meme asimetrisi ameliyatı fiyatını belirtmek Sağlık Bakanlığı onaylı merkezlerin internet sitelerinde yasal değildir. 02122414624 no’lu telefondan polikliniğimizi arayarak Meme asimetrisi ameliyatı fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz.